מערכות סולאריות ביתיות

ייצור עצמי של חשמל למשק הבית

מונה נטו הינה הסדרה של חברת החשמל, בה צרכני החשמל יוכלו להקים מערכות סולאריות ביתיות, שייצרו חשמל לשימוש עצמי ללא הגבלה.

כחלק מיעדי משרד האנרגיה והממשלה לחסכון אנרגטי, אושרו הקלות רבות, בירוקרטיות בעיקר, וקיים עידוד רב להקמת מערכות מונה נטו, ביתיות ומסחריות כאחד.

משרד האנרגיה מעודד הקמת מערכות סולאריות ביתיות כחלק מיעדים אסטרטגיים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, ולכן, היום יותר מתמיד, משתלם וכדאי להקים מערכת סולארית על גג הבית.

מערכות סולאריות ביתיות – למה זה כדאי?

התקנה של מערכת סולארית ביתית הינה הליך כלכלי משתלם וחכם במיוחד.

מערכת סולארית בהסדרת מונה נטו על גג הבית תאפשר עצמאות אנרגטית – ללא תשלום חשבון חשמל חודשי, לאורך שנים ארוכות.

מעבר לאנרגיה ירוקה וחסכונית והגנה מפני עליית מחירי החשמל היתרון המשמעותי ביותר הוא חסכון כלכלי משמעותי ביותר, ותשואה גבוהה.

מערכת סולארית ביתית מחיר

בעבר הלא רחוק, מחירי המערכות הסולאריות היו גבוהים מאוד ביחס לכמות החשמל המיוצרת בהם, לרוב בגלל עלות הרכיבים שבמערכת, ובראשם – הפאנלים.

הפאנל הסולארי הינו לוח קולט, המורכב ברובו מתאי סיליקון. אור השמש פוגע בתא הפוטו-חשמלי, המורכב מחומרים שונים, וגורם לפליטת אנרגיה חשמלית.

מדינות העולם מעודדות ייצור חשמל סולארי, ועל כן, התחום הפוטו וולטאי תפס תאוצה, גם ברמת הפיתוח. הפאנלים הסולאריים הנפוצים כיום הינם בעלי נצילות של 325 וואט לפאנל (מקסימום תפוקה), ואף מדברים על טכנולוגיה שתאפשר נצילות של 340 וואט לפאנל (מקסימום תפוקה) בחודשים הקרובים.

בעקבות התחרות העזה בשוק, חברות רבות מייצרות פאנלים סולאריים, והמחירים יורדים בהתאם.

גורם נוסף לירידת עלות הפאנלים הינו ירידת שער הדולר בארץ, ועל כן, היום יותר מתמיד, משתלם כלכלית להקים מערכת מונה נטו ביתית.

ובאמת, בשנים האחרונות אנחנו עדים להוזלה משמעותית במחירי מערכות סולאריות בארץ, בעיקר בשל הוזלת מחירי הפאנלים. במקביל לכך גם תעריפי חברת החשמל יורדים בהתאם, ולכן ההסדרה הכדאית ביותר כיום עבור מערכת סולארית, הינה הסדרת מונה נטו – ייצור חשמל לצריכה עצמית (מונה נטו ביתי), שמחייב את הנכס להיות בעל גג, מונה של חברת חשמל וצריכת חשמל.

בואו נדבר במספרים:

חשוב לפני שמתחילים להדגיש, כי המחירים המצוינים כאן נכונים ליום כתיבת המאמר וכי ישנה מגמת ירידה קבועה כל רבעון, וגורמים משפיעים כגון שער מטבע ונפח הייבוא.

בית בו צריכת החשמל השנתית (בשקלים) הינה 15,000 ₪, יכול להקים מערכת בגודל 15 קילוואט, שתפטור אותו מתשלום חשבון החשמל.

עלות מערכת סולארית ביתית, במפרט סטנדרטי, הינה 80,000 ₪ (כולל מע”מ), כלומר, מדובר על 18.5% תשואה לכספי הרוכש.

עלות מערכת זו, במפרט גבוה (פאנלים וממירים בעלי אחריות ל 20 שנה ובאיכות ושירות גבוהים יותר מהמערכת הסטנדרטית) הינה 85,300 ₪ (כולל מע”מ), כלומר, מדובר על 17.5% תשואה לכספי הרוכש.

מדובר באפיק חסכון בעל תשואה גבוהה מאוד, מהגבוהים שקיימים בשוק כיום.

בנוסף, הבנקים בישראל מכירים את הנושא הסולארי היטב, ואף ומאפשרים מימון באפיקים שונים עבור המערכת. כך, יהיה תשלום חודשי קבוע וידוע לבנק להחזרת הלוואה, ולאחר כיסוייה  – חסכון משמעותי ומיידי.

מערכת סולארית ביתית

השלבים בהקמת מערכת סולארית ביתית:

על מנת להקים מערכת מונה נטו, יש לחשב את צריכת החשמל השנתית, ולהקים מערכת הגדולה במעט שתאפשר לכם לכסות את ההוצאות ואף להרוויח. תהליך ההקמה מורכב מכמה שלבים:

  • רישוי – יש להוציא רישיון מחברת החשמל להקמת מערכת פוטו-וולטאית. אין צורך בהיתר בנייה למערכות ביתיות, ולכן ההליך פשוט ומהיר. כחלק מתהליך קבלת הרשיון, מגיע בודק של חברת החשמל לבית (בבדיקה צריך להיות נוכח חשמלאי מוסמך), לראות את מיקום המערכת בפועל.
  • תכניות – יש להגיש לחברת החשמל תכנית הצבה חשמלית ותכנית פריסת פאנלים.
  • הזמנת הרכיבים – פאנלים, ממירים – במערכת ביתית חשוב לשמור על רמה גבוהה של רכיבים, בעלי אחריות לשנים ארוכות, שיישמרו את ייצור החשמל ברמה גבוהה וללא תקלות.
  • התקנה – יש לבחור מתקין מורשה, בעל ביטוחים מתאימים, בעל ניסיון ואמין.
  • בדיקה אמצעית של חברת החשמל
  • בדיקת חיבור מונים

למי פונים

כשרוצים לבחון את האפשרות להצבת מערכת סולראית ביתית חשוב לפנות אך ורק לחברה המתמחה בתחום הסולארי, בעלת ניסיון מוכח ושלל פרויקטים ותיקים.

למה גולן סולאר?

אנו חברה הקיימת ופועלת בתחום הסולארי משנת 2010, בעלת ניסיון רב בהקמת מערכות סולאריות ביתיות.

  • בדיקת פוטנציאל – כגוף אובייקטיבי, נבדוק אם נכון ורווחי ללקוח להקים מערכת סולארית, מה המפרט והגודל הטכניים הדרושים, על פי צריכת החשמל, תנאי השטח והגג ותקציב הלקוח. כמובן, שאנחנו מחויבים לומר ללקוח גם אם אין פוטנציאל להקמת מערכת סולארית עבורו.
  • חסכון בעליות – מערכות סולאריות שהוקמו דרכנו הינן בעלות מופחתת ממערכות סולאריות שמקימות חברת קבלניות, היות ואנו רוכשים את רכיבי המערכת מהיבואן ישירות, ללא רווח סמוי. כך שהעלות יורדת, מבלי להתפשר על טיב הרכיבים או על התקנה איכותית.
  • רכישת הרכיבים (פאנלים וממירים) מהיבואן ישירות גורמת לכך שהאחריות עליהם רשומה על שם הלקוח עצמו, ולא שם החברה הקבלנית, כך שגם אם החברה הקבלנית תחדל מלהתקיים, הלקוח ימשיך ליהנות מאחריות שתישאר בתוקף שנים רבות.
  • ניהול פרויקט – גולן סולאר מנהלים את הפרויקט מתחילתו ועד לחיבור המערכת- פיקוח על הפרויקט משלב הרישוי, הכנת המפרטים, התוכניות, החוזים ועד לחיבור לרשת. בכל שלב “יש לך בית” – יש על מה להתייעץ, ולשנות דברים על פי הצורך. הניסיון הרב שרכשנו עם השנים בעבודה עם ספקים, רשות החשמל וחברת החשמל מקנה לנו ידע ויכולת לקצר תהליכים.
  • פיקוח – פיקוח על הרכיבים המגיעים, עבודות הקבלנים וספקי השירות השונים בתכנון והקמת הפרויקט ובקרת איכות לאחר ההקמה.
  • מספקים ליווי טכני, כלכלי ומשפטי, מלווים את הלקוח בבדיקות חברת החשמל וגם שנים לאחר המערכת, נשמח לעזור בכל בעיה או שאלה.
  • אישור תשלומים – בפיקוח שלנו, נוודא שהתשלום יעשה רק לאחר אישור שלנו על ביצוע העבודה, ובדיקה מעמיקה מול המפרט הנדרש.

היום, יותר מתמיד, כלכלי וכדאי להשקיע במערכת סולארית ביתית – אז למה אתה מחכה?

צור אתנו קשר בהקדם, ונשמח לעדכן אותך במחירים מהנמוכים בשוק למערכת סולארית איכותית, ירוקה, וחסכונית.

לפוסטים נוספים

לפני שאתה יוצא

כדאי שתבדוק מה הגג שלך יכול לעשות בשבילך

זה פשוט! הזן את גודל המערכת וקבל במייל את התעריף וההכנסה השנתית הצפויה